mariauusimaki

hemma!

Publicerad 2011-08-19 21:39:04 i Allmänt,

Kom hem för ungefär två timmar sedan. Bilresan hem gick bra, trots att vi möttes av ett jädrans regnoväder mot slutet. Vi åkte från soliga norrland kring 12 på dagen så resan tog 7,5 timmar. Lite stolt att jag klarat en långkörning faktiskt!
Veckan hos släkten har varit underbar. Vi bodde hos våra kusiner som är ett år äldre, respektive ett år yngre än vad jag är. Den yngsta är alltså jämnårig med sara. Har även hälsat på farmor och farfar, som har blivit väldigt skröppliga :-(

När jag kom hem väntade ett paket till mig, min tiger som jag fick som tack för att jag anmält mig som tigerfadder!

Alldeles nyss skänkte jag pengar till SOS barnbyar som är nere och arbetar på Afrikas Horn. På radion hör man ständigt hur hårt drabbade de är. Hur mycket jag än lyssnar kan jag inte sätta mig in i situationen men när jag idag öppnade ett brev från skatteverket med väldigt glada besked kände jag att en hundralapp är en liten utgift för mig men en enorm summa för dem. Det blir varmt i hjärtat.

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med en ny filt jag köpt i ö-vik och en stor kopp te till filmen No strings Attached.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela