mariauusimaki

2011

Publicerad 2011-12-31 21:15:00 i Allmänt,

Om ett par timmar är år 2011 slut. Jädrans vilket år! Jag har fått nypa mig i armen många gånger för att vara säker på om det är dröm eller verklighet!

Det började med att jag fyllde 18 den 18e april. Samma dag hade jag teoriprov för körkortet men var 1 ynka poäng ifrån att klara det och min värld rasade samman. I två år hade jag sparat pengar för körkortet och på morgonen när jag öppnade paketen fick jag ett kuvert där det stog att jag får hela mitt körkort betalt.

Den 20 april hade jag uppkörning och klarade den. En vecka senaste, den 27e, klarade jag teoriprovet och satte mig i bilen och grät och skrattade. Vilken lycka! Det var morfars sista ord han sa till mig. "lycka till med körkortet"

Den 20 maj hade vi ett teoretiskt prov i skolan som ger oss behörighet att injicera läkemedel. 23e augusti gjorde vi det praktiska momentet och jag fick behörighet att injicera och blev därmed djurvårdare med hög kompetens.

Strax innan skolavslutningen i tvåan avslutades matte B kursen med ett G. Det var nästan så att jag blev troende efter det..

Den 16e juni åkte vi till Kreta med familjen, och marcus. Det var en underbar resa med sol, bad och mat. Vi kom hem på midsommaraftonsmorgon och firade en mysig midsommar med vännerna. På midsommardagen åkte jag till Gotland med marcus familj och släkt. 1 mysig vecka men ännu mer sol och bad.

Den 14e augusti åkte jag och Sara till släkten i övik. Det var min första roadtrip och långkörning. Jag vet inte vad som var roligast, bilresan eller veckan hos släkten.

Ganska snart när skolan började gtick vi ut på praktik. Jag var på två olika kliniker där jag varje morgon fick nypa mig i armen. För varje dag som gick blev jag mer och mer säker på vad jag vill jobba med.

Vår fina Sch Nybackens Cleopatra har länge under året legat på toppen av crestarna i landet. Det var så otroligt roligt då hon dessutom var vår första egenuppfödda Champion. Senare under året sattes hon i ave,l och trillade ner i placeringar. Men bara att hon legat på toppen var helt underbart.


Det här underbara året ska jag avsluta med ett underbart nyår med mina fina vänner! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela