mariauusimaki

long time ago

Publicerad 2011-10-23 16:38:04 i Allmänt,

Nu var det himla länge sen jag skrev! Men jag har verkligen inte haft tid!

I torsdags var jag och Lovisa hon Ewe, vi myste med Allan som ska vara i vårt projektarbete. En häst alltså. Vi bakade scones och drömde oss bort på nelly.com. En mysig kväll, bästa tjejerna.

I fredags röjde vi runt på fyrhjulingar på Berga. Så mysig skola! Vi ska tillbaka dit på torsdag och då är det även ett praktiskt prov.

I lördags var det utställning i Kallhäll som gällde och mina pinglor skötte sig bra. Galea fick sitt andra cert och är bara 4 månader, inte illa! På kvällen blev det en hel del ommöbleringar i burarna. Småtjejerna fick flytta ihop med Cleo som höll lite ordning. Så nu går Galea, Fiddeli och lilla Hera tillsammans med Cleo. Hera tyckte det var lite halvläskigt att flytta ifrån mamma. Men nu verkar det vara frid och fröjd i buren. Desideria och Chindira fick hoppa in till Morgan som blev glad över tjejsällskap igen. Hera är efter Desideria och Morgan så vi tänkte göra om samma combo igen!

Träffade Izadoras nya ägare igår. Det är en tjej som hade ett par helt underbart fina marsvin tillsammans med sina syskon, och var nu ute efter en pew. Izadora kommer få ett fantastiskt hem. Lillmatte har nedräkning av dagar tills hon blir flyttklar!

Idag tog jag en rejäl sovmorgon och gjorde scones till frukost. Sedan tog jag och marcus en promenad i solen och nu har jag precis städat lite burar. Ikväll åker jag och ewe till lovisa och blir där tills på tisdag då det är strul med tågen.

Det var allt, ha en bra söndagskväll, för det ska jag ha! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela