mariauusimaki

marsvinsskada

Publicerad 2011-09-05 19:11:43 i Allmänt,

Jag är helt slut! Var hemifrån 11 timmar men jobbade bara 6. Resan är ganska lång! Men det har varit roligt, jag är på avdelningen med djurförsök så det är väl så roligt som det nu kan bli på en sådan avdelning. Det svåraste är att de har ju marsvin, vita med röda ögon, och jag som älskar mina pe whites över hela mitt hjärta. Men jag får skilja på sällskapsdjur och försöksdjur.

Kom hem vid 5 och sedan dess har jag ätit och pussat lite på mina marsisar här hemma. Tog upp Chindira och såg att hon har världens jack på magen. Vi försökte släppa ihop henne med Millie häromdagen men fick ganska snabbt sära på dem igen. På något konstigt vis har Millie lyckats hinna bita henne på magen. Ganska djupt är det också, oroväckande djupt. Har tvättat rent med natriumklorid och hon går nu i sjukburen med en fleecefilt så inget spån ska fastna och skapa irritation. Och som alltid när man är sjuk får man gottis, idag i form av paprika och gurka!

Nu laddar jag för Ensam mamma söker klockan 8 som jag ska följa tillsammans med marabou premium choklad med nougat och hasselnöt, och en kopp grönt te såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela