mariauusimaki

mina pinglor

Publicerad 2011-09-12 13:04:12 i Allmänt,

Varför vill man hålla på med djuren som mest just när man är förkyld? Nästa utställning är inte förän den 22 oktober i Kallhäll och Morgan har väldigt lätt att få grov päls, så han skulle behöva trimmas ner totalt, för att vi ska kunna underhålla de grova hårstråna. Men jag vill inte hålla på med dem nu när jag är såhär förkyld..

Desiderias unge, som ska få heta Hera, har blivit så stor! Jag har inteh haft henne uppe på ett par dagar just av samma anledning som ovan. Men jag går in och tittar på henne varje dag och blir så glad över att se henne skutta runt. Hon är en exakt kopia av Desideria. Hade hoppats på att Morgan skulle ge hans öron men Desiderias minimala öron verkar inte vara lätta att kämpa emot. Det är Zambezi som är boven till dem! Men det var väldans bra att Hera fick både Desiderias pälskvalitet och typ. Än så länge är hon rätt liten så öronen kan nog rätta till sig någolunda tills hon blir lite äldre :)

Galea var på sin andra utställning i lördags och när hon föddes så anade vi att hennes öron var sotade. Morgan är ju import och vi har noll koll på hans stam, så pigmenteringen kan ligga i de linjerna. Men Junipher som är mormor till Galea vet vi heller inte särskilt mycket om. Det kan ligga någon DEW bakom Morgan och Junipher vilket bryter ut på Galea. Det konstiga är att hennes öron har ljusnat men helgens domare såg de mörka öronkanterna. Vi kan inte göra något annat än att ta en kull på henne och se om hon bara har mörka öron eller om det är sotning. Trist om det är det...

Jag tycker sånt här med färger och gener är så sjukt intressant! Tror nog att jag ska maila några uppfödare/domare som jag vet är hemma på det här. Kanske skriva ett arbete om det, även om jag inte har någon uppgift från skolan nu så kommer det säkert till användning!



Chimaria och Cleo slåss om de första grässtråna.
Chimaria har det förövrigt jättebra hos sin nya familj!


Chindira, Cleo och Chimaria - vilka pinglor!!
Och Chindiras bitsår ser ut att läka bra!
Jag har aldrig varit med om någon som är så villig att fixas med!


Elsa. Kanske den enda bilden där hon är ren om nosen!?


Eleonora, som har flyttat till Anki och Mosaiques uppfödning!
Hennes syster har flyttat till en jättehärlig familj tillsammans med mamman Junipher.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela