mariauusimaki

tankeverksamhet

Publicerad 2011-09-09 18:25:02 i Allmänt,

Jag har varit så väldans tråkig den här veckan känner jag. Lagt mig tidigt, vaknat tidigt vilket leder till att jag blir trött tidigt och på dåligt humör. När jag är på dåligt humör så blir jag väldigt osäker i mig själv. Rädd att jag ska göra fel eller att folk som jag gillar och lever nära ska tycka illa om mig. Det är nog det största som jag brottas med mig själv om, att inte alltid tro att folk tycker att jag gör fel eller bär mig illa åt! Och då när jag ligger där på kvällarna och inte kan sova börjar jag analysera och kommer på saker jag gjort, som egentligen varit bra, men vänder det alltid till en baksida och tänker på vad alla tycker om det jag gjorde. Blir ännu osäkrare och får skuldkänslor eller ångrar mig.

Det känns bara så onödigt att lägga energi på sådana tankar och funderingar. Hade de människorna tyckt att jag bär mig illa åt hade de ju inte varit med mig. Men jag kan inte låta bli att bli påhoppad av mig själv vissa stunder.

Praktiken har jag inte nämnt så mycket om. Det för att i början visste jag inte om jag skulle stanna kvar eller inte. Personalen som jobbar där är verkligen underbara och hur tillmötesgående som helst, redan efter andra dagen kändes det som om jag jobbat där i 1 år! Men att försöka få hjärtat att skilja på sällskapsdjur och försöksdjur var svårt. Men nu under den här veckan som jag varit där har jag helt ändrat uppfattning. Djurvårdarna som arbetar för att göra djurens uppväxt så bra den går arbetar verkligen hårt för att uppfylla kraven. vilket de gör också! Så nu är det inte alls lika tungt att gå dit utan har lärt mig att skilja världarna åt.

Nu ska jag återgå till mitt matlagande. Det blir fläskytterfilé med potatisklyftor och svampsås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela