mariauusimaki

slut på påskfirandet!

Publicerad 2012-04-08 21:39:36 i Allmänt,

Idag har jag klämt i mig den sista påskmiddagen för iår! Nu kommer jag inte vara sugen på sill och ägg förän till midsommar! Idag var vi som sagt till marcus släktingar i Nyköping! Efter en trevlig och mycket god påskmiddag var vi påväg hem, och david, marcus fantastiska lillebror, undrar när det blir mat. Den där grabben alltså, underbarast på jorden! ♥

När jag kom hem stod huset tomt, varmt kaffe på bordet och bilen hemma. Det första jag fick för mig var att mamma och pappa setat och fikat när en av dem plötsligt blivit akut sjuka och blivid hämtade med ambulans. När jag tillslut får tag på pappa efter att först ring mamma femton gånger sitter de hos grannen och dricker vin. Jag höll på att få hjärtsnurp!

Så nu sitter jag här all alone i huset och dricker te och äter Memma. Det är fördelen med att ha finnar i släkten, påskefterrätten Memma. Guds gåva till finska folket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela