mariauusimaki

återuppståndelsen?

Publicerad 2012-08-06 19:53:39 i Allmänt,

Fick ett sug efter att blogga igen! Det har varit evigheter sedan, närmare bestämt 2 månader! Det har hänt så otroligt mycket under den här tiden. Studenten den 11 juni som var en helt fantastisk dagmed mängder av tårar och skratt. Jag fick ett stipendium från skolan för goda studieresultat. Jag är så stolt över mina tre år på Spånga, jag har utvecklats något enormt som person, träffat helt sjukt underbara vänner, lärt mig mer än vad jag trodde var möjligt och haft det roligt varenda dag i skolan! Det var nog inte en enda dag då jag ångrade mig att jag valt just Spånga, trots resvägen och SL:s berömda strul. Gymnasietiden går inte att sammanfatta med ord utan de som såg mig på min student får förklara min lycka.
 
Sedan den 13e juni har jag jobbat på min praktikplats, Animalens Smådjursklinik. Jag trivs som fisken i vattnet, det är en underbar arbetsplats. Mitt vikariat pågår till vecka 34, men hoppas såklart på att få bli kvar i höst!
 
Den gångna sommaren har bjudit på en reunion med "gänget" och vi har umgåtts flera gånger efter det. Gamla gänget som åkte runt på mopparna och kollade på film sent in på lördagskvällarna. Hur underbart som helst. Under hela gymnasietiden växte de flesta av oss ifrån varandra, men nu är vi alltså tillbaka! Nästa planerade häng är på onsdag, här!
 
Har också hunnit med en trip till Kroatien med Marcus, hans familj och hans systers pojkvän. En toppenresa med sol och bad hela dagarna. Den årliga trippen till Gotland och Marcus släkt har vi också hunnit med, dock en kortare iår, bara fredag-söndag. Men så är det när vi båda har jobb!
 
Skulle kunna skriva kilometerlångt inlägg men det får räcka här, hoppas på att jag kanske får tillbaka lusten och att några få krigare är kvar och läser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela