mariauusimaki

höstkänsla

Publicerad 2012-08-08 18:26:45 i Allmänt,

Jag har en rejäl höstkänsla idag. Men jag gillar det, tycker hösten är mysig och på någotvis längtar jag till den trots att vi inte haft någon varmt och skön sommar. På hösten kan man ha mysiga koftor och tröjor, varma halsdukar, köpa takeaway latte och faktiskt värmas av den, sitta invirad i filtar och titta på film, eller dricka te. Alla soliga höstdagar då man kan stosa runt på stan. Allt är så fint på hösten! Så bara för det har jag nu tagit på mig en varm och gosig stickad kofta, och sitter med min största kopp te!
 
Idag var det en slitsam dag på jobbet, blodprover hit och röntgen dit. Men det är så roligt, speciellt när man får fina kommentarer av djurägare och andra sköterskor. Men jag var riktigt slut när klockan slog 5. Mamma och pappa är på vift under kvällen så jag och sara skulle själva hushålla med maten. Hon är krasslig och jag slut efter en jobbdag, det slutade med takeayaw thai!
 
Nu ska jag fixa lite med Kajsas kattlåda, skulle vilja ha ett urinprov från henne och ska därför byta ut sanden mot CatCor, plastkulor som inte suger upp urinet. Tänkte ta med det till jobbet imorgon och titta så att hon inte fått problem med några kristaller igen. De som umgåtts med mig på den senaste tiden har nog inte kunnat undgå att det hittats ett måttligt blåsljud på hennes hjärta. Så jag vill dubbelkolla alla tänkbara prover så att inget belastar hjärtat i onödan. Min pärla, hon ska ju vara odödlig helst!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela