mariauusimaki

framtiden

Publicerad 2012-02-09 20:51:24 i Allmänt,

Vi har sammanlagt 7 skolveckor kvar innan studenten. Innan gymnasiet är över. Det är praktik, projektredovisning, och andra praktiska moment som ska göras. 7 veckor! Sedan är jag lämnad till världen. Tryggheten i skolan försvinner. Jag måste stå på helt egna ben. Jag har turen att ha jobb de två första månaderna, men sen då? Får jag förlängd tjänst eller kommer jag sitta arbetslös? Kommer jag att komma in på högskolan och fortsätta plugga till hösten eller kommer jag behöva leta gärnet efter jobb? Kommer jag behöva flytta till Skara eller bo kvar hemma? Kommer jag få ett så bra jobb att jag kan försörja mig själv, flytta hemifrån?

Det är lite läskigt det här, men så spännande! Det jag längtar mest till är att bli självständig. Få min egen lägenhet, kunna bestämma helt själv. Kunna gå upp på morgonen och åka till ett jobb. wow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela