mariauusimaki

värt att tänka på

Publicerad 2012-02-20 13:54:00 i Allmänt,

Igårkväll kom jag på en grej. Jag är nog inte ensam att ha blivit osams med och gått miste om en vän, tillochmed bästa vän där det hänt något som gör att man inte tänker slösa onödig energi på den personen. Om det nu skulle vara så att den personen verkligen verkligen ångrar sig för vad som hänt över hela dess hjärta tycker jag att man måste förlåta. Det behöver inte gå på en vecka, en månad eller ett år. För mig har det tagit två år. Man kanske aldrig kan säga "men du det är lugnt för att vad du sa till mig, det var inte så elakt när jag tänker efter". Det ska man inte heller, för man har troligtvis blivit ordentligt sårad. Men jag tycker man måste kunna gå vidare. Om personen nu inte skulle ångra sig utan bara fortsätta provocera och bete sig fel ska man inte blunda för det utan kanske släppa den vänskapen. Men nu sitter jag i det läget där en vän, som betydde oerhört mycket för mig, som var min bästa vän och sedan fick totalt flopp, nu har ångrat sig och ber ständigt om förlåtelse. Jag saknar den vännen något enormt mycket, för vi hade så jädrans kul ihop och fanns alltid där för varandra. Jag tycker nog att det är man själv som är elak om man låter någon sota för ett misstag livet ut. Jag är säker på att många kommer gå emot mig nu om jag tar upp kontakten med den här vännen igen. Men jag saknar henne.

Kommentarer

Postat av: Rebecca

Publicerad 2012-02-20 14:26:05

Fina Maria, du ska alltid göra som du känner och om det är någon som sätter sig emot det så är det deras problem. Livet är för kort för att gå runt och sakna! Kör hårt <3

Postat av: Joline

Publicerad 2012-02-20 22:16:50

jag tror du känner bäst själv om du tycker det är värt det eller inte :) du får nog tänka efter vad du skulle må sämst/bäst av. Skulle du må sämre av att inte förlåta din vän för att du är rädd för vad andra ska säga?



Det måste ju vara en person som betytt något iallafall, annars tänker man nog inte ens på att ta upp en vänskap efter två år? Det hade inte jag gjort. Hade det inte varit något speciell hade det nog runnit ut i sanden för alltid.



Du får ställa dig själv frågan, vad är värst? Att eventuellt förlåta och få negativa åsikter från människor ikring dig? Eller inte förlåta och leva med saknaden och tankarna kring "vad som kunde ha blivit".



Blev nog lite luddigt :-) Men du vet nog säkert bäst själv :) Saknad är en jobbig känsla att gå med :s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela