mariauusimaki

lite trummsjuka sådär på kvällskvisten

Publicerad 2012-01-15 14:36:14 i Allmänt,

Det var tänkt att jag och marcus skulle ha en lugn och mysig kväll. Men med 25 marsvin vet man aldrig vad som händer..
Marcus pekade på Prinsessan och frågade om hon var dräktig. Det vore ju helt omöjligt eftersom hon inte gått med en hane på 3 år och är dessutom drygt 4,5 år gammal själv! Jag tog upp henne och hon var inte alls pigg. I magen var det full turbulens. Hon var helt gasfylld och som en ballong den stackaren. Så vår mysiga kväll (vi hann iallafall äta middag och göra sockerkaka) avbröts och jag for i ilfart till apoteket för att köpa minifom. Efter några doser men det och 3 timmars massage på magen släppte det lite. Några strån hö fick hon i sig med var förstoppad. Nu på morgonen har hon sprungit runt på golvet i över 1 timme och fått päron som ska sätta igång magen. Min skrutt...

Egentligen skulle jag in och träna ikväll med sara men jag har lyckats åka på en till förkylning! Trodde det skulle vara tredje gången gillt men vi kör tydligen på en fjärde också! Så dagens planer har och kommer att se ut såhär istället:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela