mariauusimaki

jag ber om ursäkt om jag luktar apa

Publicerad 2012-03-07 16:51:21 i Allmänt,

Hej!

Kom precis hem för en stund sedan. Eller hem och hem, hem till vandrarhemmet! Men när jag skriver hem kommer vandrarhemmet var mitt hem under den närmsta månaden!

Idag har varit en fantastiskt bra dag på praktiken! Jag börjar lära mig vilka alla individer är och har lärt känna dem lite smått. Mest frälst är jag i orangutangerna. Honan är en helt underbar varelse. Hon är så mysig och personlig! Idag hade jag förberett blandannat melon till deras lunch. Jag höll i en liten melonbit och och sträckte fram sin hand och verkligen bad om melonen. Hon fick riktiga valpögon och såklart gav jag henne melonbiten! När hon sedan i en tugga hade ätit upp melonen gav hon tillbaka den lilla skalbiten till mig och bad om en till, och gjorde om samma sak igen. Hur sött är inte det?
Jag har verkligen börjat se apor på ett helt annat sätt, det är så lika oss! Och så klipska! Ni kommer få höra mycket om orangutangerna Dunja och Naim de här dagarna kan jag lova! Jag hoppas på att jag kommer få vara med dem några dagar till innan jag går till nästa avdelning!

Det här är första kvällen som jag inte behöver iväg och flänga när jag slutat utan kan bara dunsa ner i soffan och äta kakor och dricka te. Jag har ätit middag så sent de senaste dagarna så jag ska försöka göra det på en bättre tid idag! Sen tänkte jag plugga lite matte till högskoleprovet också! Jag har faktiskt lyckats klara mig igenom några kapitel på de här 3 dagarna!

Glömde ta bilder idag, det kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela