mariauusimaki

jag och tekniken..

Publicerad 2012-03-06 18:20:12 i Allmänt,

Ja hallå ja! Jag vet inte vad jag tänkte med riktigt med när jag inte testade så att mitt bredband fungerade innan jag åkte. Jag har försökt få igång det i två kvällar nu men idag var jag in till gävle och fick hjälp! Så nu fungerar det!

Första kvällen var jag själv här på vandrarhemmet men nu har det kommit några skogshuggare. De säger inte så mycket, men har belamrat hela kylen med ärtsoppa och fläsk och frysen med billys pan pizzor!

Jag trivs alldeles jättebra på min praktik. Det är så häftigt att få vara så nära djuren! De här två första dagarna har jag jobbat med orangutanger, gibbon, kamel och känguru. Orangutanger är faccinerande djur, jag tror jag har blivit lite kär! Ska försöka ta några fina bilder på djuren och visa vad jag sysslar med!

Det är inte så pjåkigt det här faktiskt! Jag är så trött på kvällarna att jag kommer hem, fikar, pluggar lite inför högskoleprovet, gör middag, duschar och vi 8 lägger jag mig och kollar på ett avsnitt av Vampire Diaries och somnar på stört efter det! Men efter ett arbetsdag mellan 7-4 med ständigt fysiskt arbete är det inte så konstigt..

Jag måste bara berätta en sak till. Som jag säkert skrivit tusentals gånger har jag ju fått ett vikariat på Animalen i sommar. Men jag ska även vara timvikarie i vår! Det är för bra för att vara sant!

Nu sitter jag och funderar på om jag ska äta mig mätt på kakor eller om jag ska laga någon middag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela