mariauusimaki

hällre en dag innan än en dag efter

Publicerad 2012-05-29 17:34:12 i Allmänt,

Sist jag hade tid hos tandläkaren glömde jag bort tiden och skämdes häcken av mig. Fick en ny tid och bad så hemskt mycket om ursäkt när jag var där. Häromdagen bokade jag en ny tid för att jag ska få en skena att ha på nätterna. Idag när jag satt mig i vänthallen undrade sköterskan vad jag gjorde där redan när jag inte ska vara där förrän om 24 timmar...Men hällre komma en dag innan än att glömma tiden! Men som den världsbästa mottagningen de är fick jag gå in på en gång ändå! Jag har just bytt från Folktandvården till en privat tandläkarmottagning i Södertälje, de är sån enorm skillnad! Man bli så väl bemött, och framförallt är de noggranna! På min första undersökning där hittade det massa galet i min mun som skulle åtgärdats för 10 år sedan. Typ att jag har en tand uppe i käken!?
Men nu ska jag alltså få en bettskena att ha på nätterna som förhopppningsvis ska lindra smärtan och knaket i min käke. Troligtvis biter jag ihop när jag sover. Nog om tänder!

När jag ändå var på stan, och väntade på marcus som skulle åka med mig hem gick jag och strosade i solen med en latte i handen. Skulle ju bara ha tittat men det slutade med att jag kom hem med en topp, en tygkasse till stranden, och en klänning till alla studentmottagningar som är den 8:e. Intalade mig själv att klänningen var för dyr till en början, men när jag sen visade marcus den och tillochmed han sa att den var värd priset kunde jag inte stå emot längre! Det är så otroligt fin, klarblå och perfekt modell och längd!

Nu på eftermiddagen har jag och mammat legat på en varsin filt i solen och tagit en lite längre powernap ;)
Tror att jag ska knata ut på en långprommis i solen innan middagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela