mariauusimaki

regn regn och mera regn

Publicerad 2012-09-18 14:36:00 i Allmänt,

Jag har gjort så många försök till att blogga igen sedan sist, men det har antingen kommit något i vägen eller så har jag inte haft något att skriva. Men jag skulle ändå vilja blogga, mest för att ha nedskrivet vad som hänt och vad jag gör.
 
De senaste veckorna har jag varit vikarie på förskolan vid behov. Skönt att skrapa ihop lite pengar iallafall, och ha någonting att göra om dagarna. På torsdag ska jag till Animalen och jobba i 6 dagar, hooooppas att de vill ha mig kvar där för alltid ;) Jag söker jobb för fullt men får inte riktigt den responsen jag önskar. Idag har jag sökt två stycken. Imorgon har jag blivit lovad besked från en klinik norr om Stockholm.
 
Annars går jag här hemma och är arbetslös, men har fullt upp ändå. Umgås med mina fina som håller hjärtat på plats. Är väldigt sugen på att åka upp till Ljusdal och mina två hjärtan där uppe, men som alltid är det en fråga om pengar.
 
Ikväll har vi tid på Animalen med det största hjärtat av alla - Kajsa. Hon är inte riktigt som hon ska. Med en matte nojigare än någon annan kanske det inte är någon fara. Men jag vill hursomhelst kolla läget på henne. Tur att jag sparat nästan all lön från i somras, för jag tänker göra allt som krävs för henne. Om det så ska vara att jag behöver leva på vatten och bröd året ut. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela