mariauusimaki

studietankar

Publicerad 2012-09-20 22:03:25 i Allmänt,

Efter ett par timmar här framför datorn har jag börjat spana lite smått på utbildningar. På något vis sitter jag och är avis på min syster när hon har läxor. Jag är sugen på att plugga mera. Eftersom den linjen jag egentligen vill in på har så otroligt höga intagningspoäng funderar jag på att söka sjuksköterska i humanvården istället för i djursjukvården. Då har jag åtminstone något att göra tills jag kommer in på den utbildningen jag vill! Dessutom var det prat om ett tag att man kan läsa till sjuksköterska och sedan bara kompletera djurdelen. Jag har mailat jordbruksverket om detta, hoppas på svar.
 
En av mina bästa vänner vill också söka sjuksköterska för att sedan läsa ambulans, det vore ju hur kul som helst att plugga tillsammans! Det finns en distansutbildning på Gävle universitet. Då kan vi göra små utflykter till Gävle då och då när det är föreläsningar eller liknande! Det här tål att tänkas vidare på! Jag ska sova på saken.
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela