mariauusimaki

Det här med framtiden....

Publicerad 2013-08-12 19:47:49 i Allmänt,

Ibland kan jag skrämmas över att framtiden är så lång. Alla säger att man hinner med så mycket och har hela livet framförsig. Det är just det! Jag ska komma på någonting att göra resten av mitt liv!
 
Jag är utbildad djurvårdare och arbetar nu som det. Där kan jag vidareutbilda mig långt inom yrket, men konkurensen och intagningarna är stenhårda. Så jag har fått börja tänka om lite, vad vill jag göra istället?
Då skulle jag vilja ha ett jobb där man får vara fin - ha fixade naglar, klä sig i fina kläder. Kunna uppskatta mjukisbrallorna, inte bara känna att det är vardagsklädseln! 
Nu när jag har arbetskläder på mig om dagarna känns det inte som någon idé att klä sig fint till och från jobbet. Naglarna får heller inte vara långa eller målade, smycken får jag som mest ha små stenar i öronen.
 
Nu har jag suttit här och tittat på olika utbildningar och yrken. Kanske hotell och konferens? Där är det så mycket kvälls-/nattarbete. Letar vidare lite och hittar hudterapeut. Det tror jag skulle passa mig! Om jag hade 90 000 till övers...
 
Eller så slappnar jag bara av, tänker inte för mycket på framtiden utan gör det jag gör nu, som jag trivs med. Så länge jag får vara kvar. SEN kan jag börja fundera...men sån är ju inte jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela