mariauusimaki

5 månader

Publicerad 2013-07-10 22:28:02 i Allmänt,

Det var 5 månader sedan förra inlägget. Det har hänt så mycket sedan dess. Livet har förändrats.
 
För 5 månader sedan satt jag där med ett erbjudande om en lägenhet. Det var målat och tapetserat likt en tuttifruttipåse. Det var sunkiga golv. Idag sitter jag där i lägenheten. Målad och inredd precis så som jag vill ha den. Fast för tillfället med en vattenläcka i köket så jag har varit hemma i Enhörna i en vecka.
 
Det där med hemma var svårt ett tag. Jag flyttade in den 12 mars, 6 dagar innan min 20 årsdag. Allt var underbart, allt var nytt och häftigt. Det fanns alltid att göra. Lagom till början på juni var det mesta fixet klart, och jag hade tid att sitta, tänka och fundera. Ett tag visste jag inte vad "hem" var. Men efter många ledsna dagar tillsammans med kloka mamma förstod jag att istället för att inte ha något hem och inte veta vart jag kan landa, så har jag två! Jag tvingade familjen att säga hemma i Enhörna, och hemma i lägenheten. Mest för att intala mig själv tror jag, att båda är mina hem.
 
Den är fin min lägenhet, den är jag, speglar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela