mariauusimaki

Morgonstund

Publicerad 2014-01-29 20:20:08 i Allmänt,

Från att gå upp 10 minuter innan det är dax att gå har jag börjar gilla att sitta och ta det lugnt på morgonen!

Jag går gärna upp minst en timme innan jag ska gå hemifrån. Nu har jag sån tur att oftast kunna samåka till jobbet och har då en resväg på bara 5 minuter. 

Något som jag också är noga med är rutiner. Som det kontrollfreak jag är mår jag bra av det! 
Just nu är mina morgonrutiner att äta en stadig frukost (vuxenpoäng där!) bestående av ägg, smoothie av banan, hallon, blåbär och lite naturell yoghurt, en stor kopp ingefärste, keso och salami samtidigt som jag kollar på nyhetsmorgon (ännu ett vuxenpoäng!).

Nu när det är mörkt ute brukar jag tända  lite ljus runtom i lägenheten. Såhär såg det ut imorse! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela